Scrap till tusen ...

Madeleine & Jonathans RJ85.

Kategori: Allmänt

Jag skrev ju tidigare att jag skulle lägga ut bilder på deras båt.
Den 25 augusti 2008 såg vi båten för första gången.
Jag kan bara säga det att för mig var det en "skrot" båt...
...Herregud, vad hade de nu  köpt!
Dessutom var den dyrare att frakta ner från Stockholm än att köpa den.
Kolla bara bilderna:

   

- Nu förstår nog de flesta vad jag menar =)

Under våren och sommaren har det sedan slipats, putsats, fejats m.m.
Ingemar har hjälpt till så gott han har kunnat.
Han har slipat på båten och luckorna + målat....- Oj, jag glömde rodrets fäste
....och den 7 Juli var det sedan dags för att måla båten.
Båten hämtades ute hos Jonathans föräldrar och fraktades sedan ner till sjöscouterna i Höllviken.
Det hade faktiskt hänt en del med den.
Den såg ut så här:

   

Under 11 dagar jobbade de sedan både på sina jobb, och på båten arbetade de alla lediga timmar.
Både nätter, kvällar och dagar...
...och på min födelsedag var det till sist äntligen dags.
Kl. 7.30 kom lastbilen.
En stor dag för Madeleine och Jonathan...- Ja, även för oss:

     

PS. Glöm inte att kolla rodret - Ingemars "stolthet" =)

     

Motorn hade inte kommit på, så från kanalen till deras hamnplats rodde Ingemar & Jonathan.
Det såg ganska lustigt ut
Madelein låg och sov i bilen. De hade inte lagt sig....De hade jobbat hela natten...Hon var uttröttad.
- Men, ser ni hur fin båten blev!
De har verkligen jobbat hårt för detta.

Båten var ännu inte riktigt färdig för segling, så det tog ytterligare 2 veckor innan de begav sig...
....och det var idag, den 1 augusti.
Helt otroligt. Det trodde vi inte för ett år sedan!
Se här:

 

Vi tyckte förstås att de skulle ha fixat motorn innan de åkte.
Men, det var inte högsta prioriteten.
- Fy, på er =) Jag hoppas verkligen inte att det händer något!!!!!

Nu önskar vi dem i alla fall en trevlig resa.
Idag skulle de försöka ta sig till Ven.
Imorgon är tanken att de ska segla ikapp sjöscoutrarna i Danmark.



Vi hoppas verkligen att det går bra & att de får en härlig segling

Det finns fortfarande en hel del kvar att fixa i båten.
Framförallt inombords...- Men, det får vänta till nästa år.

♥♥Anette♥
Kommentera inlägget här: